onsdag, februari 27, 2013

Inget blir läst

Jag läser dåligt just nu. Har just haft sportlov och varit i underbara Österrike, och då brukar jag hetsläsa, men inte i år. Jag har mest suttit och stickat och tittat på DVD. Och lyssnat på Harry Potter-ljudböcker. Harry Potter brukar var bra mot läsblockering.

Kanske beror det på att jag säkert har 100 böcker jag vill läsa. Dels de jag fick gratis på bokmässan som bloggambassadör i höstas, dels de som finns på läsplattan (massor!). Kanske beror det på Hungerspelen-trilogin, som försatte mig i läskoma, och den har jag nog inte lyckats ta mig ur. Måste få distans från den storyn, som så totalt fångade mig.

I dag har huvudvärken slått till, antagligen bihålorna, eftersom min förkylning inte riktigt vill ge med sig. Och då hjälper inte huvudvärkstabletter.

Så jag fortsätter att lyssna på ljudböcker (just nu Kristina Ohlssons Paradisoffer) och sticka. Och tvätta efter lovet.

Hur botar ni läsblockering (eller vad man nu ska kalla det; läskramp?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar