onsdag, januari 25, 2012

Efterlysning - tips om bra nordisk litteratur


Eftersom temat för bokmässan 2012 är Norden och nordisk litteratur tänkte jag, som en av bokmässan bloggambassadörer, att det är dags att uppdatera sig på god nutida nordisk litteratur. Jag är rätt nollställd på detta område, anglofil som jag är.

Så jag vill gärna ha tips för att sammanställa en läslista. Alla sorters genrer. Men helst modern litteratur, klassikerna har jag betat av tidigare.
Skriv om dina favoriter i kommentarerna.


Och om du representerar ett förlag som har nordiska författare i ditt stall, jag tar gärna emot recensionexemplar. Helst som PDF/ebok.


Mailadress i vänsterkolumnen.

2 kommentarer:

  1. Ett förslag på dansk författare är Ida Jessen. Jag har läst hennes trilogi om Hvium och den är otroligt bra. Men jag vet inte om de är översatta till svenska. Jag läste dem som kurslitteratur i en danskakurs.

    SvaraRadera
  2. Tack. Jodå, ser att Kabusa ger ut Ida Jessen.

    SvaraRadera