måndag, juni 11, 2012

Det blir inte så mycket läst...

...som jag skulle vilja.

Orsaken är att jag håller på och redigerar ett eget bokmanus. Efter att ha fått endast standardrefuseringar från ett stort antal förlag lyckades jag plötsligt få upp ögonen på ett. De har inte sagt ja, men inte nej heller, utan vill att jag skriver om en stor del av manuset. Det håller jag på med nu. (Mer om mitt skrivande på Bokskrivardagbok).

Responsen från förlaget kom lite oväntat, jag trodde helt enkelt att det var kört för manuset och hade börjat lägga det "på hyllan". Så jag hade redan bestämt mig för en skrivarpaus, för att hämta inspiration, och sett mig om efter något annat att göra. Jag beslutade mig för att satsa på bokbloggandet i år (och bokläsandet givetvis) och ambassadörsskapet för Bokmässan i höst.

I stället har jag ägnat mig åt att skriva igen, med den vetskapen att jag vet att manuset kommer att bli läst. Det är inspirerande och samtidigt utmanande. Det måste bli bra.
Så böckerna på "vill-läsa-listan" får vänta. Jag tar tag i lite emellanåt och koncentrerar mig just nu på nordiska författare, pga att bokmässans tema är Norden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar