måndag, oktober 01, 2012

Bokmässan är över men jag har mer att skriva om...

Bokmässan är över och jag är hemma i vardagen igen. Men är inte alls färdig med bokmässan, så håll utkik!
Jag ska redogöra för alla dagar och en del seminarier. Samt en intervju med författaren Frida Skybäck och en med den holländska översättaren och "bokscouten" Janny Middelbeek Ortgiesen.
Faktum är att under själva mässan hinner man inte skriva mycket inlägg, man har ju fullt upp med att vara på bokmässan.
Jag försökte lösa det genom att fixa lite småinlägg, som Vad är det bästa med bokmässan?-frågan jag ställde till några medverkande, både författare och förlagsfolk.
Här har jag bara börjat rapportera från
bokmässan, första dagen, pigg och alert (och hade
just fått träffa favoritförfattaren Åsa Larsson
så jag var glad).
Sedan var det en del mingel, vilket "stal tid", men som var grymt trevligt. Största succén verkar ha varit minglet för inbjudna unga bokbloggare, som jag inte deltog i, men jag kom in i rummet när det pågick och slogs av stämningen som var på topp. Hoppas andra bloggar mer om detta. Unga bokbloggare är bokbloggarnas framtid!

Men sammanfattat har jag har fantastiska dagar, och även om jag sa innan mässan att det här blir den sista på ett tag, så kanske jag åker nästa år igen (fick ju dessutom presentkort på ett 4 dagars seminariekort, så jag har ju hälften gratis redan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar