torsdag, september 27, 2012

Lite snabba citat från första bokmässedagen

"Han skulle bli ett så vackert lik!"
Åsa Larsson om när hon såg sonen till en kompis. Personen blev förebilden till Viktor (visst hette han så?), den unge predikanten som hittas mördad i början av Solstorm.

Åsa Larsson fick frågan: "Är du rädd själv?" och hon svarade:
"Nej, men jag brukar skrämma mina barn!"

"Jan är bara arg på jobbet, jag tycker att jag är arg jämt"
Ann-Marie Skarp om maken Jan Guillou när hon kommenterade att hon tidigare hade sagt att Jan är så snäll (något som ju inte riktigt är medias bild av Guillou).

"It is not information overload, it is filter failure".
Citat av okänd (minns inte hans namn) som sades på seminariet "Sociala medier och bokens framtid. För övrigt nästan det enda vettiga som sades på detta seminarium. Eller så var jag för trött i slutet av dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar