måndag, september 17, 2012

Mitt bokmässeprogram: Del 3

LÖRDAGEN

Kl . 10-12 minglar vi i bloggrummet (R3, andra våningen) och då kommer jag att vara där. Välkommen du också!
----------------------------------------------------


Torka aldrig tårar utan handskarJonas Gardell, Johan Hilton
Jonas Gardell ger i höst ut den första delen i en stor romansvit om aids-utbrottet i 1980-talets Stockholm, Torka aldrig tårar utan handskar. Om de unga homosexuella män som för första gången i historien börjat gripa efter sin frihet. Om sjukdomen som hotar att döda dem alla. Samtalet leds av Expressens biträdande kulturchef Johan Hilton.
Seminarium, Seminariekort erfordras.
12:00 - 12:45
K2


Jonas igen. Och jag kommer att vara där!
------------------------------------------------------
Simona Ahrnstedt – BetvingadeSimona Ahrnstedt
Efterlängtad uppföljare till Överenskommelser. ”Överenskommelser är en kärleksroman utan dess like.” Plaza Kvinna
Monterprogram, Ingår i entrébiljetten.
12:40 - 13:00
B08:22a


Har jag redan sett Simona? Annars gör jag det igen. Fast jag för flyga från Jonas till henne, tror jag.
-------------------------------------------------------------------

Norge på 1960-talet – en idyll?Anne B. Ragde, Ingalill Mosander
I den livliga bostadsrättsföreningen ”Ungdomens egna hem” bor åtta familjer tätt inpå varandra. De övervakar varandras klädsel, uppförande och levnadsvanor och har alltid tid för en svidande kommentar eller ett kritiskt öga. Här erbjuds allt från skvaller och barnpassning till hempermanent och påssoppa. En dag kommer en ung elektriker och erbjuder sig att installera titthål i dörrarna. I Jag ska göra dig så lycklig målar norska Anne B. Ragde, som slog igenom med feelgood-trilogin om syskonen på gården Neshov (första boken, Berlinerpopplarna, kom på svenska 2006), upp en bild av en perfekt sextiotalsidyll. Anne B. Ragde samtalar med journalisten Ingalill Mosander om vad som döljer sig bakom gardinerna och dörrarna.
Seminarium, Seminariekort erfordras.
14:00 - 14:45
K3

Jag gillade Ragdes lite underfundiga roman, vars titel jag gjorde en fråga av till bloggambassadörernas stafettävling, så det här seminariet måste jag bara se.
--------------------------------------------------------------------

Lite kort schema, jag minglar mest idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar