lördag, september 15, 2012

Bokmässetips!

Eminenta bloggambassadörkollegan Bokbabbel tipsade redan förra året om hur man ska uppföra sig på bokmässan. Speciellt om man är bokbloggare. Håller i år också.
Mycket bra lista, läs och memorera. Jag gillar det där med att man ska ge sig lite tid att bara strosa runt på mässgolvet och "klappa på böckerna". Detta blir min tredje mässa så jag förstår precis vad hon menar.

Snabbt kortfattat, med lite tillägg: Bekväma skor, lämna kulturkoftan i garderoben (tillsammans med jackan och ev böcker du skaffar under dagen, du vill inte släpa runt allt!) eftersom det blir så varmt i mässhallarna (men jag hade en pashminasjal i ryggsäcken eftersom det ibland kunde bli lite kyligt när man satt på ett seminarium där luftkonditioneringen fungerade bra).
För de modelejon som hade tänkt ha på sig högklackat, nej, gör inte det, jag menar det verkligen, dekorera din överdel med något iögonfallande och ingen kommer att titta på dina fötter, jag lovar! Om du inte är en sådan som går omkring hela dagarna i högklackat, då har väl dina fötter vant sig (Jag ser alltid horder av sådana kvinnor på Schiphols flygplats och har aldrig förstått hur man kan resa så. Och jag är en ytterst van resenär. Hur många gånger har jag inte långflugit med tre små barn? Vet inte. Då var det bekväma skor som gällde, ledig t-shirt och Sloggybh under. Plus minst ett byte i ryggsäcken, det var ju alltid någon unge som... äsch det där var en parantes).

Planera! Tex genom att använda Bokmässans Min bokmässa (man måste vara medlem i Communityn).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar